Dop

ja, nu är det avklarat och det är skönt det! Vill tacka mina faddrar camilla, per, terje och marie för att de ställde upp som faddrar och hjälpte mig efter kalaset. Men jag vill även rikta ett stort tack till ulrik och min underbara Åsa som har hjälpt mig genom hela dopet med handling, blommor, dukning, sminkning, vikning av servettar ja ALLT!!! Jesper hjälpte mig ingenting förutom att plocka undan lite efter festen



bakom prästen är terje, sen marie, jag, jesper, camilla o saga och per

 servetterna som jag och åsa har vikit

Igår gjorde åsa fina blomsterarregemang som vi satte på bordet, det var alldeles för pilligt för mig så jag slapp
=( men det var kul och plocka blommorna. sen gjorde hon massa knutar i mitt hår för att det skulle bli lockit tills idag och det blev det =)

 titta så fint åsa har gjort

mina toffsar i håret

resultatet, fint va?









ja, imorses var det full fart när jag o åsa skulle göra färdigt allt. vi skulle äta frukost, packa ner allt, saga skulle äta, skulle sminkas, fixa hår och duka. jag kände mig så fin på dopet idag, fin i håret och fint sminkad. min syster sa jag var jättefin =) blir man glad men det är åsa som får ta emot berömmet! dukningen blev så fin, hade färgerna lila, rosa o silver.

dukningen

Det var en tjej till som skulle döpas till alva, de hade inga faddrar. innan allt börja så skulle vi gå in på rad. jag var lite narvös, men det släppte sen. först höll camilla och sen marie. när prästen skulle skvätta vatten på saga så sputta hon ut nappen så den hamnade i dopfunten, man kunde ju inte hålla sig för skratt lite =) det är inte alla som har fått sin napp döpt. sen var det meningen vi skulle lägga våra händer på saga när prästen bad, men hon glömde av och säga till när vi skulle göra det.

 det är jobbigt med dop...

terje o marie

moster camilla. se de söta lilla rosettern saga har.

Jävlar, nu vet jag vad jag glömde! börja ta lite kort om vilka som var med på dopet, men sen glömde jag ta på dem som hade gått iväg....=(
jag på smörgåstårta men skulle ha beställt en till.....sen bjöd jag på tårta som camilla hade gjort och våra kokoskakor som jag och åsa gjorde i fredags. allt var jättegott =) nu får jag äta kakor tills jag dör....=)
vi gjorde havrekakor som jag skulle bjuda på men det var inte alls gott.  vi hade fått fel recept. det var som att äta havre med socker på. för åsas mamma sa att de var så goda och när åsa hade smakat på en så ringde hon sin mamma och sa att det var hur äckligt som helst. hon uttryckte sig lite som att äta havregryn direkt hur påsen =) det var så roligt när hon sa det. så hennes mamma fick dom och skulle göra om dom. 

 min vän åsa 


Kommentarer
Postat av: Åsa!

du e guld värd du med gumman och jag e glad att du e min :)

tack för en underbar dag!! love u! puss

2009-06-07 @ 22:28:51
URL: http://vasaru.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0