midsommarhelgen

på midsommarafton skulle alla 35personer infinna sig kl:11.00 på Grannäs. var lite narvös att jag inte skulle hitta och komma försent, men det var inte svårt att hitta och jag kom i tid. helen och Per hade dukat jättefint med ballonger, serpentiner, snappsvisor och lag uppställning =) barnen åt först med köttbullar, sill o potatis, sen åt vi. det var jättegott!!! vädret växla mellen sol och regn, men det kom upp en fin midsommarkrans ändå =) de dansade till den efter maten. sen hade de spexat till det med lekar och sånt tycker jag är roligt! först var det då en tipspromenad, kunde en fråga....barnfråga haha =) sen sköt vi med luftgevär som vi skulle träffa ballonger. en annan lek var att vi fick en gelegroda som vi skulle spotta så långt bort, tror min groda kom 3,40någonting, men helst hade jag velat äta upp den =) dom är ju så goda. tiden gick jättefort hela tiden, för nu var det ju dags för grillning. det som var jobbigt var och stå där ute när det var massa knott. de sista två lekarna var att man skulle bygga en pyramid och han som var fulast i mitt lag klarade av det =) sen skulle vi bygga högst torn men klossar på 3minuter. det gick tyvär inte så bra, vårat lag kom på 4e plats,men vi var lika glada ändå. under kvällen så badade dom i omgångar för de hade en badtunna, har aldrig badat i en sån. när man satt där på kvällen och frys så tänkte man bara på det varma vattnet.  ni kanske undra vad saga var? hon var med mig men hon sov nästan hela kvällen i sin vagn. jag hade en ån bra barnvakt som tittade i vagnen nästan varannan minut (lite överdrivet kanske) men man fråga theres om hon sov, så nicka hon fint. ocn när saga vakna så kom hon och sa att hon skrek. så saga fick en ny beundrare den kvällen =) hampus är så lik per och theres är så lik helen. ja, sista sittningen i badtunnan var helen, cicci och jag, och vad det var gott!!! en sån skulle man ha. tror jag gick upp vid 01.00 och somna som en stock jämte saga. en fartfylld och rolig dag hade vi.

 här börjar de klä midsommarstången

 Här dansar de små grodorna

 matdax för barnen



på lördagen åkte vi en båttur för det var fint väder. det var första gången saga åkte båt och hon protesterade inte....hon satt där och  kikade och efter en stund så somna hon tills vi gick i land. hon såg så mysig och påbältad ut i sin flytväst, min lilla gumma =) vi röjde efter festen, helen och jag diska meden per började i ladan, när vi kom dit sen var han nästa klar. plocka ner tipspromenad gjorde vi och spelade lite spel =) vi åt grillat med stekt potatis, mums säger jag bara =) theres var så trött att hon nästan somnade vid matbordet, min somna vid 19.00. hampus och therese höll saga. tänk vad poppis man blir när man har en liten för båda ville sitta gämte bebisens mamma =) sen på kvällen bada vi igen, var 38grader =) härligt härligt säger jag. helen och per tyckte jag skulle hoppa ner i skön, var väll tvungen med det, trodde jag skulle dö men jag överlevde =) det var första doppet för i år....
kan säga att deras utsikt från stugan går inte av för hackor....

 vem vill inte sitta på den här alltanen med den utsikten?

 badtunnan

 wow säger jag bara!!!

         min fösta badtur...

 saga och theres


på söndagen vakna tösen vid sju, hon hade sovit hela natten utan att velat äta. vi sa det att hon är inte van vid den friska luften på landet =) theres hade feber och var sjuk, stackaren hon såg inte bra ut....hoppas hon blir frisk snart. åkte hem sen på fm. när vi kom hem så vilade vi lite....

Tack så hemskt mycket helen, per, theres och hampus för en trevlig helg!!!

nu idag har vi träffat åsa lite på stan vi tog en glass i värmne och det var gott. synd att hon skulle åka och jobba bara för annars kunde vi ha slappat i stan. vi träffade även åsas mamma där. sen åkte jag hem för jag trodde jag skulle tvätta, brukar alltid göra det på måndagar men jag kom på att det var fullt idag och att jag hade bokat upp mig på onsdag i stället. kl: 19 idag ska vi åka och ta fina kort på saga, det ser jag fram emot. vi ska möta pappa där för han ska hålla mig...

Kommentarer
Postat av: Åsa

Åh vad mysigt det ser ut =) bra att du hade kul.. men jag saknade dig =)

kul och ses idag och hoppas det går bra på fotograferingen =)

ses och hörs kramkram

2009-06-22 @ 17:26:00
URL: http://vasaru.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0